eriks handbikebattle2019.reismee.nl

Oostenrijk 09 tot 15 juni 2019 De Battle

Oostenrijk 09 tot 15 juni 2019  De Battle

Zondag 9 juni was het eindelijk zover ik stond om stipt 05.00 uur klaar om door Els en Sjef opgehaald te worden voor de trip naar Oostenrijk. Na het nodige wachten vertrokken we om 06.00 uur dan echt, na een lange vermoeiende dag van auto hangen kwamen we mooi rond de klok van 17.00 uur aan bij Haus Renate. Eerst alle spullen uitladen en de kamer inrichten om vervolgens onze eerste gezamenlijke maaltijd te nuttige bij Hotel Weisseespitze

Maandag de eerste trainingsdag , verkennen van het middelste stuk van de route en een Workshop met Jetze Plat. We volgen het stuwmeer een redelijk vlak stukje weg een fijne starter. Van Jetze kregen we de nodige tips voor de Battle , hoe je bochten het beste aansnijdt en gedoseerd kan klimmen. Het fietsen ging super en wat een prachtige omgeving alleen daarvan krijg ik de nodige energie. Fietsen tussen de besneeuwde toppen van het Kaunertal ECHT TE GEK

Dinsdag de tweede trainingsdag, vandaag het eerste traject van de route verkent. Dit was wel even anders we gingen direct vanaf de tolpoortjes klimmen. Langzaam maar zeker klommen we richting het stuwmeer, het ging zo lekker dat ik nog een stukje door mocht waardoor ik beloond werd met een te gekke afdaling. Met een noodgang naar beneden Kikke maar ook best spannend zeker met maar 1 rem op de handbike;)

Woensdag een verplichte rustdag. Dinsdagavond ging het weer even flink tekeer, een korte maar erg krachtige storm zorgde vandaag voor de nodig spanningen. Er was een landslide geweest op de Kaunertalgletscherstrasse en de nodig bomen waren omgevallen waardoor de hele weg afgesloten werd. Zouden ze het op tijd klaar krijgen zodat de Battle door kan gaan. Gelukkig kregen we rond 13.00 uur al het seintje dat de weg weer vrij was. Dit gaf ons de gelegenheid om met de auto naar boven te rijden zodat we ook het bovenste traject konden verkennen. Hier werd wel duidelijk dat het zwaarste klim stuk voor het laatst was bewaard. De weg kronkelt gestaagd naar boven dat wordt pittig mogen.

Wij zijn nog een stukje verder gereden tot aan de gletsjer hier lag nog een kleine meter sneeuw aan de kanten, echt gaaf. In de winter wordt hier volg geskied een gaaf gebied voor de ervaren skiër. Om 16.30 hadden we de laatste briefing dus moesten we weer op tijd terug zijn. Hier kregen we de nodige info voor de dag van de Battle en wat we klaar moesten maken voor bij de posten onderweg. Daarna zijn we met het team gaan eten en zochten we op tijd ons bed op. Morgen om 5.00 uur gaat de wekker.

Donderdag Het moment Suprême… de Grote dag.

De adrenaline giert door mijn lijf. Vandaag gaat het dan echt gebeuren.

Om 8.15 vertrekken we met de fietsen richting de start waar we gelijk klaar moeten staan in het juiste vakIk ben ingedeeld in de H-5 wat inhoudt dat wij als eerste groep van start gaan. Dit wil niet veel zeggen alleen hebben wij het geluk dat we minder lang moeten wachten. De start tijden worden nl genoteerd en verrekend met de eindtijden zodat het een eerlijk beeld geeft.

Onderweg zijn er 3 posten met meetpunten.

· Post 1 na 5,4 km

· Post 2 na 8.0 km

· Post 3 na 17 km

· Dan nog 3 km de laatste loodjes naar de finish

Eindelijk wordt het startsein gegeven en we gaan ervoor. Met de nodige spanning in mijn lijf bast het los. De start ging lekker. Na een 0.40 minuten bereikte ik de 1ste post, hier heb ik even gestopt omdat mijn derailleur niet lekker liep. Met de noodhulp van Wings Technology (Ralf) werd dit gelukkig snel opgelost. Dit had mijn Buddy Janneman goed geregeld, was mijn gezeur hierover natuurlijk beu ;) Op naar post 2, deze bereikt ik na 1.18 . het ging lekker. We fietste nog een kleine 5 km door om daar vervolgens even te rusten. Post 3 bereikte ik om 2.09 het grootste gedeelte zat erop.

De laatste 3 km klimmen staan voor de boeg, de vermoeidheid begint zich langzaam maar zeker aan te kondigen. Op naar bocht ZeeBra want als ik daar ben is het nog 800 meter. Bij deze geweldige en vooral gezellige bochten knapte ik even. De emotie nam de overhand waardoor ik echt even moest stoppen. Alle supporters stonden me daar op te wachten ik had echter in mijn hoofd dat ze bij de finish zouden staan dus dat overviel me even. Na een kleine pauze om op adem te komen gingen we verder de laatste 800 meter op naar de eindstreep.

Toen ik er bijna was werd ik weer verrast, nu door mijn dochter Pleun die via Facetime ineens in beeld kwam….Phoee hee, dat kwam even binnen maar wel erg gaaf dat dat tegenwoordig allemaal kan.

Met een mooie eind tijd van 3.19 rolde ik moe, emotioneel, blij, gelukkig, overdonderd door alle indrukken en de geweldige sfeer als eerste ZeeBra over de streep. Ik heb het GEHAALD !!!!! Nadat ik mijn fiets omgeruild had voor de rolstoel mengde we ons in het feestgewoel om daar de rest van ons team op te wachten. Langzaam maar zeker rolde ze allemaal over de eindstreep waarop natuurlijk het feest los barste ….ZO TROTS OP ALLE TEAMLEDEN echt geweldig

Savonds party time --- Herosparty in Hotel Wiesseespitze , tijd om te proosten maar niet te gek i.v.m. alle inspanningen van vandaag. De Alcohol komt dan des harder aan.

Vrijdag, nagenieten , uitrusten en alvast de spullen verzamelen voor het vertrek van morgen.

In de middag zijn Jan - Carla - Angela en ik even een stukje naar boven gereden waar we op het terras bij Het Gepatschhaus genoten van een geweldig uitzicht maar ook van de geweldige week.

S avonds de GOLD-Party eerst de prijsuitreiking en daarna bastte het feest echt goed los. Team ZeeBra ging uit zijn dak. Iedereen werd met rolstoel en al de lucht in getild. Swingend werd deze geweldige week afgesloten. We hebben met elkaar veel gelachen en een onvergetelijke herinnering geschreven.

ZeeBra 3.0 het beste team ever……. en natuurlijk mijn Buddy Jan zonder deze kanjer had ik het niet gered

Swat

Wat n relaas. Alsof ik er n beetje bij was.

Heel knap gedaan Erik!! Alle hulde!!!

Michel

Mooi om het verhaal te lezen! Knap gedaan allemaal.

Michael Meesters

Topprestatie Erik, super goed gedaan hoor! Mooi om te lezen hoe iedereen - bikers en ondersteuning - zich inzetten om er een onvergetelijke rit van te maken. Proficiat met deze geweldige mijnpaal!

Marga

Wowwww Erik!! Dank voor je verhaal!! Fantastische prestatie!! Superrrr!!! KANJER!

Mariska

Leuk om te lezen, wat een gave super prestatie Eric en de rest van team zebra💪🏻

Carla

Het was geweldig om dit allemaal van zo dichtbij mee te mogen maken!
Jouw daar in Oostenrijk zo te zien genieten en wat een topprestatie heb je geleverd!
Kippevel..elke keer weer

Yvonne en Erik

Hey Bikkel, wat een top-prestatie en wat een geweldige ervaring!
Onvergetelijk, lijkt ons!
Prachtig om te lezen hoe je het beleeft hebt.
Yvonne en Erik

Esther

Oh wow Erik en Angela.......wow...die foto's.....