eriks handbikebattle2019.reismee.nl

weekje Usseln

Hoogte Stage in Usseln

Zondag 12 mei ben in samen met Bart en Ingrid mee naar Usseln gereden voor “mijn hoogte stage”. Echt super gaaf dat ik samen met mijn broer kan trainen in Duitsland en alvast kan wennen aan het klimmen.

We hebben de prefecte week uitgezocht, stalende blauwe lucht en zonnetje op je bol wat wil een mens nog meer.

Zondag hebben we natuurlijk direct bij aankomst de fietsen gepakt en een klein oefen rondje gereden. Het voelde goed dus konden we maandag voor het echte werk aan de slag. Ik heb samen met Bart enkele prachtige tochten gereden.

Maandag; een kleine 10 km  over de Biathlon terrein helaas zonder te schieten, echt een super gaaf terrein. Via een mooie klim over de Kahle Pön terug naar het Oranje schaap. Op de eerste dag  een 23 km gefietst met een hoogte verschil van 533 meter. Dat is wel even wat anders dan de viaducttrainingen bij ons , moet wel zeggen dat het bikkelen was maar ook super gaaf.

Dinsdag; ook nu weer een stralende dag dus dat wordt weer genieten.  We hebben een prachtige tocht gemaakt  en komen na een kleine 32 km met 575 hoogte meters moe maar voldaan weer terug.  Ik vind het vooral genieten en zie de omgeving van Usseln vanuit een hele andere kant. Normaal kom ik niet veel verder dan met de auto van a naar b rijden. Nu fiets ik samen met mijn broer door deze prachtige omgeving. Echt KIKKE…..

Woensdag;  Bart kreeg vandaag ook nog vrij van Ingrid zodat we nog een extra dagje erop uit konden. Wat een  Lieve schoonzus heb ik toch hé. Vandaag zijn we langs de Diemel afgedaald. Een echte aanrader voor iedereen die van fietsten houdt. Het is daar echt erg mooi en ook erg relaxt fietsten. Vanuit het schaap was het eerst afdalen dat was dus een eitje maar ja na dalen komt toch ook weer het klimmen. Deze viel wel mee, in totaal 238 hoogte meters over 11 km ging dus redelijk rustig omhoog

Donderdag moest Bart echt aan het werk, ze verwachten nl een grote groep sporters die op de Biathlonbaan gingen trainen. En enkele Mountainbikers  want dit weekend is het de Willinger bike Marathon in Willingen. Nou dat was voor mij de perfecte dag om een rustdag in te plannen.

Vrijdag; Vanavond komt Mijn Buddy Jan zodat we morgen samen kunnen trainen. Maar voordat hij mij af laat zien ga ik eerst nog ff een rondje draaien met Bart. We volgen een mooi afwisselend traject , trappen in totaal een 15,4 km met 210 hoogte meters.  Ook nu sta ik er weer van te kijken hoe mooi het hier is en kan het niet vaak genoeg zeggen. Maar wat ben ik blij met deze nieuwe manier van sporten. Er ligt weer een hele nieuwe wereld met mogelijkheden aan mijn voeten. Echt genieten, genieten, genieten.

Zaterdag;  samen met mijn maat Jan op pad. En zoals ik al zei, dat wordt een prachtige maar ook zware dag. We hebben de Georadroute naar Korbach uitgekozen. Een geweldig mooie tocht van bijna 38 km met 462 hoogte meters. De heenweg was goed te doen en ja je voelt hem al aankomen we moeten natuurlijk ook nog terug.  De kortste route terug was wel wat minder aan KM nl 22 maar had ook en 453 hoogtemeters. En kan je zeggen het laatste stuk was echt afzien. Ik voelde mijn armen nek schouders verzuren. Was blij dat het schaap in zicht kwam .

Na de nodige versnapering kwam ik langzaam weer op krachten. En kon ik nagenieten met een heerlijk biertje van deze geweldige tocht.

Zondag;  het is weer tijd om langzaam maar zeker richting Breda te gaan. Eerst nog samen met Jan een klein herstelrondje van 11 km en een 266 hoogte meters. Dat was ook echt nodig, het eerste kwartier voelde ik alle spieren en had echt paparmen. Langzaam voelde ik dat het goed kwam en kon ik alles even goed losdraaien

Deze week heb ik vooral genoten.

En kijk ik terug op een geslaagde , super gezellige week waarin ik een 165 kilometer heb fietst met in totaal een 2755 hoogte meters aan klimwerk . Genoten van de Quality-time met Bart, Ingrid en Jan.   Kan ik zeggen dat de “hoogte Stage “een succes was en ik klaar ben om naar Oostenrijk te gaan.

Het aftellen kan beginnen….

Ps. Tijdens deze dagen hebben we veel gefilmd met de go-pro, filmpje volgt nog ;)

Bart

Zo als jij het verteld heb ik het ook ervaren! Echt een top week met mijn broer. Dit gaan we zeker en vast vaker doen. Ik ben trots op je! 👍🏻

Carla

Wow, krijg gewoon kippevel van je verhaal en ook van de reactie van Bart.
Ik vind het allemaal geweldig en ben ook super trots op jou!
Ik vind het een eer dat ik mee naar Oostenrijk mag om jou aan te moedigen!

Marga

WoW! Kanjer! Wat een Power en wat tof dat jij jouw sport en passie weer hebt gevonden!

Frank kampeb

Ha die Erik,
Wat geweldig wat een ongelooflijk grote kracht, ben erg onder de indruk. Hoop je snel eens te zien. Groetjes Frank,

Swat

Wat heerlijk om te lezen, zo'n combi van familie en trainen!!
Het is daar echt prachtig! Wij hebben ook het schaap en ongeving n keer bezoch!!

Ton

Zo te zien een leuke trip geweest.
Succes met de volgende uitdaging Erik

An Visser

Je bent echt een kanjer. Zo moet iedereen zijn!!

Geert en Wilma

Wat super Erik dat jij zo lekker kan genieten van het handboeken en dat het jou zo'n mooie genietmomenten brengt. Nou jonge op naar Oostenrijk en veel succes, het gaat jou lukken. Groetjes en liefs van ons💕

Marlies

Super Erik, het enthousiasme spat eraf👏🏻👏🏻👏🏻we genieten met jou mee!😃

Wendy

Topper ben je! Fijn dat t fietsen je zoveel brengt! Op naar tirol💪

Jan

Erik,
Je bent een kanjer. Zoals je zaterdag hebt getraind was geweldig. Helaas werden de heuvels gedurende de dag steeds steiler (niet echt) maar je bleef wel door gaan ondanks dat de beul je martelde met Erik imitaties.
Ook voor mij was het weekend quality-time, ik heb ook lekker getraind maar heb vooral genoten van je gezelligheid.