eriks handbikebattle2019.reismee.nl

trainingsweekje

Afgelopen weken heb ik weer verschillende leuke trainingen achter de rug.

17 maart moest er eerst gebrouwen worden samen met mijn maten van de drie zwijnen stonden we om 9 uur in de ochtend al start klaar om weer een (hopelijk) heerlijk bier te brouwen. Mijn prioriteit moet ik nu echt bij de trainingen leggen dus ben ik niet te lang blijven hangen. Na het aansluiten van de gasflessen en de nodig morele steun was het om 10.30 tijd om te gaan. Toen mijn Buddy Jan me op kwam halen ben in op mijn fiets gestapt en zijn we richting de fietsbaan vertrokken.

Hier hebben we weer een mooie training gekregen. Vandaag stond interval en behendigheid centraal. Vanuit stilstand 100 meter sprinten tot aan de streep, daar stoppen en daarna door met 50 meter slalom rijden. Aansluitend een herstelrondje, nou ja herstel stond erg veel wind dus was het toch nog werken;)

Helaas enkele dagen wat grieperig geweest waardoor ik het even rustig aan gedaan heb. Gelukkig was ik er snel doorheen en kon ik het trainen weer oppakken.

En wat fijn dat het weer weer wat beter werd. Hierdoor ook weer een paar keer een mooi tochtje door de bossen gefietst. Woensdag ochtend, Vergezelt door Pepper en Maurice een rondje van 10 km met als beloning een heerlijke trappist bij de boswachter. Tja ook een sporter moet zichzelf op tijd wat lekkers gunnen ;).  Donderdag ben ik met Angela richting haar werk gefietst en bij de kogelvanger de bossen in gedoken. Ook nu weer een mooie rit gemaakt van 11 km door het bos . Op den duur merkte ik dat ik tegen een hongerklop aanzat en niks bij had. Dus tijd om om te draaien en de inwendige mens te verzorgen. Nu kwam ik bijna langs mijn ouders in de bloemstraat dus daar aangeschoven voor een heerlijke lunch. Thuis gerust en voor ik het wist was het alweer tijd voor mijn training bij Revant. Elke donderdag avond trainen we daar met het team

Vrijdag maar wat rust ingebouwd even mijn armen losgedraaid op de tacx zodat ik vandaag weer fit was voor de baan training. Deze trainingen zijn echt erg goed. Ik leer er vooral veel techniek en leer zo mijn fiets steeds beter kennen. Vandaag stond bochten werk op de planning. Ik kreeg tips over hoe ik de bocht in moet snijden, waar wel of juist niet te remmen. Voor de bocht vaart minderen en als je de binnenlijnbocht geraakt hebt weer tempo maken.

Na de training nog een extra rondje gefietst zodat ik vandaag 2 uur lekker bezig ben geweest.

Geert en Wilma

Goed bezig zeg!!! Wat ben je toch een bikkel!!!

Robert

Petje af!! Goed je zo bezig te zien.

Carla

Topper!