eriks handbikebattle2019.reismee.nl

eerste baan training

Eerste baan training,

Vandaag stond de eerste buitenbaan training op het programma. Om 11.45 verzamelen bij de fietsbaan Cor-Vlemmix-circuit  in Breda. Dus op tijd mijn fiets weer uit de schuur gehaald zodat ik vanuit huis richting de baan kon fietsen. Mooi opwarmrondje ;) met de wind in mijn rug vloog ik er bijna naartoe.

Bij de baan aangekomen kregen we eerst een korte uitleg en konden we een paar rondjes draaien om de baan te verkennen. Natuurlijk was mijn Buddy Jan ook weer van de party, hij heeft mij goed gecoacht door instructie te geven hoe hard ik moest gaan en hoe ik de bochten moest nemen.

Na het opwarmen en verkennen begon de training;

·        Eerste rondje buitenbaan in een rustig tempo, daarna tweede en derde ronde steeds 10% sneller. 4de rondje herstel dus even een rustig tempo.

·        Dit gingen we steeds herhalen, We pakte het tempo steeds op van de laatste ronde snelheid vooraf aan herstel rondje.

·        Ongeveer een half uur hebben we dit volgehouden.

Mijn fiets maakte ondertussen een raar geluid dus even stoppen om te kijken naar wat er mis was. Mijn rem was niet goed afgesteld waardoor hij bij een bocht naar links schuurde. Nou en dan is het handig dat er allemaal handbikers op de baan zijn, met de nodige tips was de klus snel geklaard.

De tweede training kan beginnen;

·        Dit was een achtervolging waarin we met tweeën achterelkaar fietsten en na elke ronde afwisselden. Ik fietste samen met Caspar een mooie uitdaging om met een inmiddels ervaren handbiker op te fietsen. Caspar heeft vorig jaar met team ZeeBra meegedaan aan de handbikebattle.

·        Het waaide flink , Jan de Wind deed erg zijn best om mij van de baan af te blazen Maar met de tip van mijn fiets compagnon is dit niet gelukt. Op de stukken waar de wind van de zijkant kwam moest ik nl van positie veranderen waardoor ik uit de wind kon fietsten.

·        Het was een super training, maar moet zeggen dat ik het pittig vond om het tempo van Caspar vast te houden zodra ik op kop moest rijden. Het volgen ging mij beter af.

In totaal heb ik met uit en tuis een royale 21 km gefietst, de training op de baan was echt super gaaf om te doen.

Kijk alweer uit naar de volgende keer.

Marleen

Goed op streek Erik!

Carla

En daarna een lekker koppie kippensoep!

Mariska

😀👍🏻